Aslı ile Kerem hikâyesinin bir yerinde Şöyle bir Mısra vardır.
Erzurum’un gediğine varanda
Bir de gördüm buram buram gar gelir.
Lelem dedi gel gayıdag bu yoldan
Dedim lele gayretime ar gelir.
Erzurumlu Sağlık bakanı Kerem’in Yolunu kesen tipi gibi Kars’ın yolunu kesmiş. Devlet hizmetlerinin Erzurum’un gediğini aşıp Kars’a varmasına bir türlü izin vermiyor. Bu durum biz Karslılara normal geliyor. Yani “gayretimize ar”gelmiyor.
Basında yer alan habere göre, geçen hafta Ankara’da Sağlık Bakanı Recep AKDAĞ öncülüğünde bir toplantı düzenlenmiş. Toplantıya AKP’nin Erzurum Milletvekilleri katılmış.
Görüşmede, Erzurum’da yapılması planlanan yatırımlar yanında, Palandöken Lojistik Merkezi hakkında Devlet Demiryolları yetkilileri bir sunum gerçekleştirmişler.
Recep Akdağ toplantıda,” Palandöken Lojistik Merkezi idari hizmet binası inşaatının devam ettiğini, kamulaştırma ve proje çalışmaları tamamlanmak üzere olan lojistik merkezle ilgili diğer işlerin Mayıs ayı içerisinde ihalesinin yapılacağını ifade etmiş. Akdağ, ödenek sıkıntısının olmadığı bu yatırımın, Erzurum milletvekilleri ile birlikte yakın takipçisi olacaklarını söylemiş.”
MHP Iğdır Milletvekili Sinan OĞAN ise Kars Lojistik Merkezi konusunu meclise taşımış, Ulaştırma bakanına bu konuda bir soru önergesi vermiş.
Bakanlık verdiği cevapta; “Yer tespiti çalışmalarından sonra yapımına başlanacağını, demiryolu ile eşzamanlı bitirileceğini bildirmiştir. “
İddia ediyorum yalan, aldatma ve kandırma. Çünkü Demiryolunun 2013 yılında bitirileceği açıklanmıştır. Lojistik Merkezin ise daha yer tespiti bile yapılmamış. Siz kimi kandırıyor sunuz?
Saçmalığa bakar mısınız? Projenin adı ”Kars, Tiflis, Bakü” demiryolu projesi. Üç ülkenin Cumhurbaşkanının katılımıyla temeli Kars’ta atıldı. Karslılar bütün ümidini bu demiryoluna bağlamış. Gelin gör ki, Demiryoluna anlam kazandıracak Lojistik Merkez Kars’tan önce Erzurum’da yapılıyor.
Bu aşamada Kars Milletvekilleri Ahmet ARSLAN ve Yunus KILIÇ’tan beklentimiz şudur.
Sağlık bakanına brifing veren Devlet Demiryolları yetkilileri Kars’a da davet edilsin ve vatandaşa açık bir toplantıda aşağıdaki soruların cevabı net bir şekilde verilsin.
1.Lojistik Merkez hangi bölgeye kurulacaktır.
2.Kaç dönümlük bir alanı kaplayacaktır.
3.Projede aşağıdaki tesisler yer alacak mıdır?
-Konteynır yükleme boşaltma ve stok alanları
-Gümrüklü sahalar
-Müşteri ofisleri, otopark, tır parkı
-Bankalar, restaurantlar, oteller, bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt
İstasyonları, antrepolar
-Tren teşkil kabul ve sevk yolları
4.Ne kadar bütçe ayrılmıştır.
5.Ne zaman başlayıp ne zaman bitecektir.
6.Çalışma hangi aşamadadır
Şunu unutmamalıyız. Demiryolu faaliyete geçtiğinde Kars’ta Lojistik merkez hazır olmaz ise, Erzurum Lojistik merkez çok mesafe alır. Orada sistem oturduktan sonra, Kars’ta yapılacak olan Erzurum’un bir şubesi veya ara istasyonu vazifesi görür. İşlevini kaybeder, beklenen verim alınmaz. Bu nedenle Kars mutlaka Erzurum’dan önce bitirilmeli.
Gerçek bir projede takvimin nasıl işleyeceği, ne zaman başlayıp ne zaman bitirileceği vatandaşların takibine açık, şeffaf bir şekilde baştan belli olur. Tıpkı Erzurum Lojistik Merkezde olduğu gibi.
Projelerin okunu atıp, yayını saklamak olmaz. Aksi takdirde o proje değil, hikâye olur. Karslıların hikâye dinleyecek takatleri kalmadı…