Kars’ta “İl Eğitim Şurası” Düzenlenmelidir

YGS sınav sonuçları Türk Eğitim sisteminin durumu hakkında bizlere yeterli bilgiyi vermektedir.50 bin öğrenci bir tane bile net yapamamış “sıfır”puan almıştır.

Sınava katılanların sayısı 1.837.344 tür. Bunlardan 870.000’i matematik sorularından 4 veya daha azını cevaplayabilmişlerdir. Aynı şeklide Fen bilimleri sorularının 4’ ten azını cevaplayanların sayısı 1.260.000 dir.

Bu Milli Eğitimimizin genel durumudur. İlimizin özel durumu daha da vahimdir.

Kars İl birincisinin Türkiye başarı sırası dört binlerdedir. Varın gerisini siz düşünün.

Evlatlarımızın her sınav sonucunda başka illerin başarılı öğrencilerini seyrederek mahsun, ailelerin perişan olması kaderimiz midir?

Okullar mı yetersiz, aileler mi ilgisiz, dershaneler mi verimsiz, bunun sebebi nedir? Araştırılıp gerekli tedbirler alınmadıktan sonra, anlaşılan 100 yıl da geçse bu böyle devam edecektir.

Sosyo-ekonomik gelişmişlik bakımından Kars’tan çok daha geride olan birçok il eğitim alanında son yıllarda büyük atılımlar yapmışlardır.

Burdur, Kırşehir, Uşak, Yalova, Bitlis, Siirt ve Karabük’ü örnek verebiliriz.

Kars’ta eğitimin kalitesini yükseltmek, öğrencilerimizin daha başarılı olmasını sağlamak çok mu zor?

Başarı da, başarısızlık ta tesadüf değildir. Her ikisinin de sebepleri vardır.

Biz başarısız iller arasındayız. Bunun sebebini ortaya çıkarıp, çözümüne bakmalıyız.

Sözü çok fazla uzatmadan kamuoyu huzurunda şu teklifi yapıyorum.

Sayın Valim, Sayın Rektörüm, Sayın Milli Eğitim Müdürüm,

KARS’TA İL EĞİTİM ŞURASI DÜZENLENMESİ İÇİN GEREKENİ YAPINIZ.

Kars il eğitim şurası;
 
1. Bir proje olarak yürütülmelidir.2020 yılı hedef olarak seçilmeli ve Kars’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 100 yılına atfen “KARS 2020 EĞİTİM VİZYONU PROJESİ” olarak adlandırılmalıdır.

2. İlimizde okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretimde öğrenci, öğretmen, veli, yönetici ve müfettişlerin ile anketler yapılmalı,bunların belirtecekleri ana problemler üzerinden çözüm önerileri belirlenmeli; bunlara ilişkin programlar geliştirilerek ilgili eğitim kademelerinde uygulamalı, değerlendirilmeli ve ilgililerle paylaşılmalıdır.

3. MEB ve ÖSYM gibi merkezi sınav sonuçları değerlendirilerek, Kars ili genel ortalamasının diğer illere göre durumu analiz edilmeli ve çözüm önerileri geliştirilmelidir.

4.Bu proje Valilik, Kafkas Üniversitesi ve Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile yürütülmelidir.

Son yıllarda bizzat il valilerinin girişimi ile illerde eğitimin kalitesini yükseltme çalışmaları hız kazanmıştır.

Malatya valisinin başlattığı “  Malatya kitap okumaya devam ediyor” kampanyası çok başarılı bir şekilde yürümektedir.

Samsun’da geçtiğimiz Şubat ayında “Samsun İl eğitim şurası”düzenlenmiş ve oldukça önemli sonuçlar elde edilmiştir.2019 yılı hedefli proje uygulanmaya devam etmektedir.

Kars için de bir “il eğitim şurası”düzenlenip, “kanayan yaramız, çıkmaz sokağımız” eğitimin önünün açılmasından daha hayırlı bir hizmet düşünemiyorum.

Kars kamuoyunun bu teklifime destek vermesini bekliyorum. Üzerinde durmamız gereken en önemli sorunumuz eğitim, eğitim yine eğitimdir.

Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi bu projenin yürütülmesini üstlenebilir, SERKA katkı sağlayabilir. Yeter ki teşebbüse geçilsin.

Bu engeli aşarsak Kars’ın kalkınması, gelişmesi ve kentleşmesinin de önünü açmış oluruz.

Zafer Partisi
Zafer Partisi
Giriş Yap

Haberiniz.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!