Kamuoyunda sosyal medya düzenlemesi olarak bilinen ve Temmuz ayında yürürlüğe giren yasa kapsamında Facebook, Twitter ve YouTube gibi sosyal medya ağ sağlayıcıları için temsilci bulundurma süreci bugünden itibaren başladı.
29 Temmuz’da TBMM’de kabul edilen İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Yasa, Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan dış kaynaklı her sosyal ağ sağlayıcıya Türkiye’de temsilci bulundurma şartı koşuyordu.
Bunlara WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya uygulamaları da dahil.
Yasa kapsamında Bilgi ve Teknoloji Kurumu (BTK) , Türkiye’de temsilci bulundurma yükümlülüğüne ilişkin bu kurumlara bildirimde bulunacak.
Bildirimi takip eden 30 gün içinde yükümlülüğün yerine getirmeyen sağlayıcılara BTK tarafından, önce 10 milyon lira idari para cezası verilecek. İdari para cezası verilmesini takip eden 30 gün içinde halen yükümlülüğün yerine getirmeyen sağlayıcılar 30 milyon lira daha ceza ödemek zorunda kalacak.
Sonraki aşamalarda da bu sosyal ağ sağlayıcılara reklam yasağı getirilmesi ve yüzde 50 ile 90 oranında bant daraltma, yani yavaşlatma, cezası verilecek.
“Twitter ve Facebook’un temsilci ataması zor”
Ancak şu ana dek Facebook, Twitter ve YouTube gibi sosyal medya ağ sağlayıcılarından kamuoyuna yansıyan bir başvuru yok.
“İçerik kaldırmalar arttı”
Aslında yasanın Temmuz ayında yürürlüğe girmesiyle sosyal medyada birtakım düzenlemeler yapılmaya başlanmıştı. “Unutulma hakkı” olarak da bilinen düzenlemeyle, kişiler “kişilik haklarına ya da özel hayatın gizliliğine ilişkin bir mağduriyet yaşıyorsa” içeriğin hızlı bir şekilde arama motorları ve sitelerden kaldırılması için başvurulabiliyor.