Türkiye’de hazırlıkları süren Dijital Telif Yasası ile ilgili konuşan Sosyal Medya Araştırmacısı Ümit Sanlav, “Bu yasa teklifi geçerse Google, Facebook gibi dijital mecralar içerik üreticilerine telif ücreti ödemek zorunda kalacak” dedi.
Konu ile ilgili Posta’dan Elif Bayram’a konuşan Sosyal Medya Araştırmacısı Ümit Sanlav, “Google Haberler uygulaması ile de içerik üreticilerinin içeriklerini kullanıyor. Bu haberler üzerinden milyar dolarlar kazanan Google, dijital içerikleri üretenlere herhangi bir ödeme yapmıyor” ifadelerini kullandı.
Sanlav, “Dünya, günde 6 saat 37 dakika internete bağlı kalırken; Türkiye 7 saat 24 dakika internette kalıyor. Dünyanın sosyal medyada zaman geçirme ortalaması 2 saat 31 dakika iken, Türkiye ortalaması 2 saat 57 dakika ile dünya ortalamasının üzerinde” bilgisini aktardı.
Sanlav, “ABD’de 1998’den beri yürürlükte olan, AB Ülkelerinde ise 2022’den itibaren uygulanan Dijital Telif Yasasının Türkiye’de uygulanmaması, hem içerik üreticilerini hem de devleti bu önemli gelirden mahrum bırakıyor” dedi.