On gazeteye reklam verilen kampanyanın on milyonlarca rupiye mal olduğu konuşuluyor.
Facebook, sohbet uygulaması Whatsapp’ın Facebook’la daha fazla bilgi paylaşacağını belirten güncellemenin ardından, Hindistan’daki gazetelere tam sayfa reklam verdi.
Reklamda şu ifadelere yer veriliyor:
“WhatsApp özel yazışmalarınızı göremez veya aramalarınızı dinleyemez, keza Facebook da: Arkadaşlarınıza, ailenize ve iş arkadaşlarınıza birebir veya toplu konuşmalarda gönderdiğiniz her özel mesaj, fotoğraf, video, sesli mesaj ve belge uçtan uca şifrelemeyle korunur.
Kendi aranızda kalır.“
Facebook’un sahip olduğu uygulamanın 2 milyar kullanıcısına gönderdiği ve gizlilik politikasını 8 Şubat’tan önce kabul etmezlerse WhatsApp’a erişimlerini kaybedeceklerini belirten bildirim çok büyük eleştirilere sebep oldu.
Protestolar sürerken Reuters, Facebook’un “bu hafta İngilizce ve Hintçe yayımlanan en az 10 gazetede on milyonlarca rupiye mal olacak” bir reklam kampanyası başlattığını bildirdi.
Şirket, 2016’da bu amaçlar için Facebook’la veri paylaşımına başlamış ve kullanıcılarına buna katılmama seçeceği sunmuştu. Yeni polikasıysa söz konusu yetkileri genişletiyor ama bu sefer dışarıda kalma gibi bir seçenek sunmuyor.
WhatsApp’ın yaptığı değişiklik sadece işletmeleri etkiliyor, tüketicileri değil. Çevrimiçi bir SSS’de (Sıkça Sorulan Sorular) şirket şunları söyledi:
“İşletmelere müşterileriyle olan WhatsApp konuşmalarını yönetmeleri, sorulara cevap vermeleri ve satın alma makbuzları gibi yararlı bilgileri göndermeleri için Facebook’taki güvenli sunucu hizmetlerini kullanma seçeceği sunuyoruz.
Bir işletmeyle ister telefonda, ister e-postayla, ister WhatsApp üzerinden iletişime geçin, sizin ne söylediğinizi görebilir ve bu bilgiyi kendi pazarlama amaçları için kullanabilir, ki bunlara Facebook’a reklam vermek de dahil olabilir.”
Ancak birçok kullanıcı Facebook’un gizlilik ihlalleri sabıkası sebebiyle şirketin açıklamasını yanlış yorumladı ve bu da onların Signal veya Telegram gibi başka sosyal medya platformlarına geçmesine sebep oldu.
Telegram 72 saatte 25 milyon yeni kullanıcı kazanırken, bu platformun kurucusu Pavel Durov, Whatsapp’tan ayrılan insanların “insanlık tarihindeki en büyük dijital göçü” oluşturduğunu belirtti.
WhatsApp, Hindistan’da diğer ülkelere göre çok daha çeşitli sebeplerle kullanılıyor. Hindistan Ulusal Ödemeler Şirketi (National Payments Corporation of India/NPCI) geçen kasım ayında WhatsApp’a onay verdikten sonra, 2020’de ülkedeki kullanıcılar arasında bir ödeme hizmeti başlatılmıştı. Mumbai’nin belirli bölgelerinde gıda alışverişi de uygulama üzerinden yapılabiliyor.
Ayrıca ülkedeki genel seçimlere giden süreçte dezenformasyonla mücadeleye yardım etme amaçlı, Hindistan’a özel bir doğrulama hizmeti de başlattı.
Fakat uygulama, ülkede çocuk istismarı ve organ kaçakçılığı gibi konularda yalan haberler yaymak için de kullanılıyor.