Umuyorum ve Düşünüyorum

4+4+4 eğitim düzenlemesinin 6 yaşta başlaması bana okulöncesi dönem anasınıfı çağı olan bu dönemin yine okulöncesi eğitimi olacağı ümidi ile oyalanırken; …Özel bir okulda müdür olan arkadaşımın ilkokul 1. Sınıf programı ile başlayacaklarını söylemesi beni ciddi anlamda şaşırttı.

2011 seçim hazırlıklarının başladığı bir sırada acele acele okulöncesi eğitimi öğretmenlerinin atanması, ardından bazı pilot bölgeler diye başlanan yerlerde 3 yaşını doldurmuş çocukları okullara alınması! O tarihlerde veterinerler, İngilizce öğretmenleri, hazır giyim öğretmenleri bunun gibi başka meslek sahipleri 60 saatlik okulöncesi seminerden sonra geçici görevlerle görevlendirildiler… Sonra sonuç fiyasko.

 Demek ki hepsi bir seçim yatırımıymış.

 Bu telaşlı atamaların altında yatan sebep; işsizlik oranını geçici olarak düşürmek, Avrupa birliğinden gelecek paralar için zemin hazırlamak,  homojen halk dokuları dağıtmak, diye düşünülmüştü.

 Bu gün itibariyle bu zanlarda haklı çıkılmıştır.

***

Ayrıca; Birkaç farklı açıdan bakmak gerektiğini düşünüyorum.

1- Okula henüz başlayan çocuklar açısından, düşünüyorum; Çünkü toplumsallaşma hele formel bir yapının kurallarını benimseyip uygulamak, ilköğretim temel bilgilerinde farkındalık yaratmadan okula gitmek bir de 6 yaşında ilkokul müfredatını uygulamanın gelecek eğitim süreçleri açısından etkisi ne olacaktır?

2- Umutlandırılıp umutları yıkılan öğretmenler ve öğretmen adayları açısından, düşünüyorum; Eğitim fazlalığı olarak mı algılanacaklardır?

3- Veliler açısından, düşünüyorum. Eğitim de ekonomiklik ilkesi tahrip olmuş, çok daha fazla özele yayılmıştır. Parasız eğitim gittikçe daha da bir hayal olmuştur.

4- İsimsiz ve kayıtsız yaşayan çocuklar açısından, düşünüyorum; Bir baba ama üç ayrı anneden doğan çocukların kimliklendirilmesi, kayıtlarının gözden geçirilmesi, sorumsuz çevrelerin sorumluluklara hazırlanmasına zemin hazırlamıştır.

6- Anneler ve kızları açısından düşünüyorum. Feodal yapının değişmesini sağlayacağını, kadınların ve kızların devletin, halkın gözetiminde olacağını, üstü kapalı hayatların açılarak, toplumca takip altına alınması gerekliliğini ve bu durumun evrensel eğitimin bir parçası olduğunu vurguluyorum.

Evet, acele edilmiştir hızlı yaygınlaştırmada, ama… İki yıldır yapılan tüm uygulamaların tu kaka yapılması doğru mu dur?

Ne olmuştur da okul öncesi eğitim, eğitim haritasından çıkarılmıştır?

1-Çok mu masraflı bir eğitim olmuştur?

2-Bazı bölgelerde aileler çocuklarını, özellikle de kız çocuklarını okula göndermemiş midir?

3-Yatırımlar ile faydalanıcılar arasındaki oranda dengesizlikler mi olmuştur?

4-“Çocuklara Kürtçe soruyorum, Türkçe cevap veriyorlar” diyen politikacıların baskısı mı olmuştur?

5-Gereksiz ve değerini kaybetmiş bir yatırım olarak mı algılanmıştır?

Her ne olursa olmuştur.

Yine bir kızgınlıkla bir pire için bir yorgan yakılmaktadır.
 
28 Şubat kaşımaları birilerini rahatsız etmiştir.

 Rahatsız olanlar da etrafındakileri rahatsız etmişlerdir.

Kendi içinde tutarsız bir politika politik tutumların, en ikiyüzlüsüdür.

Zafer Partisi
Zafer Partisi
Giriş Yap

Haberiniz.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!