Eski İstanbul Barosu Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocasakal, “uygun iklim” olduğunda Anayasa’nın ilk dört maddesi üzerinde de konuşulabileceğini belirten Ali Babacan’a sert tepki gösterdi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yeni anayasa yapılmasıyla ilgili açıklamasının ardından gözler sürecin nasıl işleyeceğine ve değişikliklerin hangi kapsamda olacağına çevrilmişti.
AKP Grup Başkanvekili Cahit Özkan, yeni anayasayla ilgili sürecin 4 aşamadan oluşacağını söyledi. Özkan “Bu anayasanın ismi ‘Yeniden Kuruluş Anayasası’ olacak” ifadelerini kullanmıştı.
Özkan’ın açıklamalarının ardından DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan, ülkede “uygun iklim” olduğunda Anayasa’nın ilk dört maddesi üzerinde de konuşulabileceğini savunmuştu.
İki isme de tepki gösteren eski İstanbul Barosu Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocasakal “İhanet kol geziyor” değerlendirmesini yaptı.
Kocasakal’ın Twitter’dan paylaşımları şu şekilde:
1: AKP Grup Başkanvekili’nin “Yeni Anayasa” vecizleri sürüyor! Heyecanını gizleyemiyor (bir çokları gibi), içi içine sığmıyor!
2: Cumhuriyetimiz darbe ve vesayet girişimleriyle kuruluş ve kurtuluş değerlerinden uzaklaştırılmış. Yeni anayasa cumhuriyetimizin kurucu değerlerindeki maddi ve manevi ruhla birleştirecek, yeniden dirilişimize vesile olacakmış.
3:Çok şükür darbeyi de, mandacıları da tarihin tozlu raflarına kaldırmışız!
4: Sahi biz ne ara öldük de (yoksa 1923 de mi?!) yeniden dirileceğiz? Milli mücadeleye ve Kuvvayı Milliyeye saldıran, düşmanla işbirliği yapıp ajan faaliyeti yürüten vatan hainlerini anıp kutsamak hangi kurucu değerlerimizde, maddi ve manevi ruhta var?
5: Mandacıların gerçekten de tarihin tozlu raflarına kaldırıldığına emin misiniz? Yoksa o tozlu raflardan bir bir inerek ve indirilerek, mezarlarından çıkarılarak, türlü kılıklar ve maskeler arkasında “modern mandacılar” olarak yine yıkım faaliyetlerine mi başladı, başlatıldı?
6: Neden bir türlü “aziz milletimiz” in ismini söyleyemiyor, Türk milleti diyemiyorsunuz? Darbe ve vesayet ezberiniz dışında heybenizde ne var? Kuruluş yılları ve ruhu şimdi mi aklınıza geliyor? Siz ülkenin hayrına ne yapmak istediniz de mevcut anayasa elinizi kolunuzu bağlıyor?
7: Anayasa değişikliği başka bir şeydir, Yeni Anayasa başka. Her ikisinin de şartları farklıdır, amaçları farklı. “Yeni” si olunca mevcut olan, dolayısıyla ilk dört madde de buharlaşıyor, herkes çok zeki!, bilmem anlatabildim mi !
8: Sahi neden ilgili ilgisiz, birbiriyle zıt birçok kurumun, kişinin, hem iktidar hem muhalefetin yeni anayasa (anayasa değişikliği değil) talebi var? Nedir bu sevda? Anayasa her derde deva bir iksir, sihirli bir değnek mi? Varolana çok mu uyuluyor da yenisini istiyorsunuz?
9: Yoksa herkesin hesabı başka mı? Nitekim kimlerin piyasaya sürdüğü, kimlerin sözcülüğünü yaptığı çok açık olan bay Babacan baklayı ‘kısmen) çıkarmış: Şu an uygun iklim değilmiş, ilerde zemin ve şartlar uygun olduğunda anayasanın ilk dört maddesi üzerinde de konuşulabilirmiş !
10: İhanet kol geziyor. Bunlardan Türkiye’ye ve Türk milletine dost olur mu ? Dostlarınız bunlar mı? Aynı şeyi düşünen, isteyen ama henüz “şartları uygun görmediği” için gizleyip sözde Cumhuriyetçi, Atatürkçü gözüken pek çok “yoldaş” var, aman dikkat!
11: Birçok somut olayda görüldüğü gibi hukuku tanımayan, hukukun üstünlüğüne inanmayan, kendini hukukla ve anayasayla bağlı hissetmeyen bir zihniyetin yeni Anayasa sevdası hayra alamet değil. Baksanıza yurttan olmayan sesler korosu, ensesi ve boynu kalınlar şakımaya başladı bile!
12: Türkiye’nin temel sorunu anayasa değil; Atatürk’ten sonra süreç içinde kaybettiği yön duygusu ve bağımsızlığıdır, büyük Türkiye hedefini terk edip küçük Amerika olmaya soyunmasıdır, cumhuriyetin taşıyıcı kolonlarının,yurttaşlık bilincinin tahrip edilmesidir.
13: Önemli olan hukukun üstünlüğüne inanmak, her taşın altında “vesayet” ve “darbe” arama çarpıtma ve masalları altında hukuki ve siyasi denetimden kaçmamak, öncelikle varolan anayasaya ve yasalara uymaktır.
14: Yani sorun temelde anayasada değil, zihinlerdedir. Değişmesi, “yenilenmesi” gereken de anayasadan ziyade zihinler ve zihniyettir.
15:Yoksa hukuka inanç ve saygı olmayınca dünyanın en iyi anayasasını yapsanız da fark etmeyeceği gibi, hukuk devletine inanç ve hukuka saygı var olduğunda her anayasa yetebilir hatta bir anayasaya ihtiyaç bile olmayabilir.
14:Yani önce yeni bir anayasa yapımından söz edebilmeyi hak etmek gerekir. Etmiyorsunuz!
Kaynak: Veryansın TV