Spotify, platformda dinlemek için yeni podcast’ler bulmayı kolaylaştırabilecek Podz adlı bir başlangıç satın aldı. Bu, akış hizmetinin son birkaç yıldır devam eden devasa podcast iticiliğinin bir parçası ve büyük olasılıkla özellikle de artık format için ücretli bir abonelik planına sahip olduğu için devam edecek. Podz, kullanıcıların dinleyebileceği bir podcast’teki önemli anları içeren yüksek kaliteli klipler oluşturmak için makine öğrenimi teknolojisini kullanır. Potansiyel yeni abonelere bir podcast’in ne hakkında olduğuna dair, muhtemelen yazılı bir açıklamanın veya rastgele bir örneğin sağlayabileceğinden daha canlı bir önizleme verebilir.
9to5Mac’in belirttiği gibi, duyuru, Verge’in Facebook’un önümüzdeki hafta podcast’leri başlatacağını bildirmesinden sonra geldi. Sosyal ağın podcast ürünü, dinleyicilerin görünürlüğü ve katılımı artırmak için sesli şovların paylaşılabilir bir dakikalık kliplerini oluşturmasına olanak tanır. Podz’un satın alınması, podcast’in keşfedilebilirliğini Spotify’da hızlandırabilirken, şirket geçtiğimiz yıllarda sesli gösterileri yeni izleyicilerin önüne çıkarmak için çeşitli özellikler sundu. Örneğin Nisan ayında, kullanıcılara nispeten bilinmeyen podcast’leri bile keşfetme şansı veren listeleri için bir “En İyi Bölümler” sıralaması başlattı. Ayrıca Mayıs ayında iOS ve Android uygulamalarına müzik ve podcast arama filtreleri ekledi. Spotify yaptığı duyuruda, Podz teknolojisini hizmetine entegre edeceğini ve dinleyicilerin yıl bitmeden teknolojisinin unsurlarını göreceğini söyledi.