SEO Rakip Analizi Yaparken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekmektedir?

SEO Rakip Analizi Yaparken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekmektedir?
  • SEO Rakip Analizi

E-ticaret veya firmalarınıza ait web sitelerin iyi bir SEO çalışması yapmanızın yanında dikkat etmeniz gereken bazı unsurlarda bulunmaktadır. Web sitelerinizin mevcut olduğu sektörde bulunan rakiplerinizin de neler yaptığınızı ve nasıl stratejiler izlediğini analiz ederek, web sitenize rakiplerinizin uyguladığı çalışmalardan daha iyi şekilde çalışmalar yaparak rakiplerinizin önüne geçmeniz gerekmektedir. Bunun içinde etkili bir SEO rakip analizi yapmanız gerekmektedir. Alanında profesyonel bir şekilde çalışan SEO Rendesi firmamızdan SEO hizmeti alarak web sitenizin yükselişini görmek istiyorsanız bizimle çalışabilirsiniz. Firmamız olarak Antalya SEO Hizmeti sağlayan öncü firmalar arasında bulunmaktayız. Sizlerde firmamız ile çalışmak istiyorsanız firmamıza ait iletişim numaraları üzerinden bizimle geçebilirsiniz.

  • Sektörünüzde Bulunan Rakip Firmaları Belirleyin

İlk olarak sektörde sizinle aynı hizmeti veren rakiplerinizi teker teker belirlemeniz gerekmektedir. Sektörde bulunan rakiplerinizi belirledikten sonra ikinci aşama olarak ise içerik konusunda rakibiniz olabilecek firma ve dijital yayınları net bir şekilde belirlemelisiniz.

SEO konusunda sadece rakip firmalarla bir yarış içinde değilsiniz. Yapılan arama sonuçlarında sektörde bulunan dijital yayıncılar ya da diğer kuruluşlarda sizin üzerinde çalışma yaptığınız anahtar kelimeleri kullanarak onlarda çalışma gerçekleştirebilir. Dolayısıyla bu aşamada sadece rakip firmalarla değil birçok dijital yayıncı ve kuruluşla da yarış içinde olabilirsiniz.

Arama motorlarında ilk iki sayfada çıkan sonuçları analiz ederek ya da dolaylı olarak rakip olacak yayınları araştırıp bulmanız gerekiyor. Arama motorları arasında en büyük olan Google üzerinden analizlerini yapmanızı tavsiye ederiz.

  • Anahtar Kelimelerinizi Belirleyin

Mevcut olan web sitenizin genelinde kullanacağınız anahtar kelimeleri ve anahtar kelime gruplarını net bir şekilde belirlemeniz gerekmektedir. Anahtar kelimeleri, rakiplerinizi belirledikten sonra belirlemeniz gerekmektedir. Bu aşamada hem kendi web siteniz üzerin kullandığınız anahtar kelimeleri hem de rakiplerinizin kullanmış olduğu anahtar kelimeleri çıkartarak bir rapor oluşturabilirsiniz.

Daha önce hiçbir şekilde anahtar kelime analizi yapmadıysanız sizlere önerilerimiz olacaktır. Anahtar kelime araştırması yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanarak araştırmalarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Bu SEO aracı ile birlikte anahtar kelimeleri ve bu anahtar kelimelerin ne kadar hacim ile arandığını görüntüleyebilirsiniz.

Rakiplerinizin kullandığı kelimeleri bulmak için ise, rakiplerinizin vermiş olduğu Adwords reklamını inceleyebilir veya arama motorları üzerinden doğrudan kullandıkları anahtar kelimeleri inceleyerek ona göre bir süreç planlayabilirsiniz.

  • Alan Adı Otoritelerini Karşılaştırın

Rakip SEO analizi yaparken sadece rakiplerinizin anahtar kelime kullanımlarına değil onların kullanmış olduğu alan adı otoritelerini de karşılaştırmanız gerekmektedir. Alan adı otoritesini karşılaştırmak için MOZ Open Site Explorer aracını kullanabilirsiniz. Alan adı otoritesi dışında bu araç ile birlikte SEO konusunda başka bilgilere ve özelliklere de erişim sağlayabilirsiniz. Fakat araç içerisinde detaylı sonuçlara ulaşabilmek için ücretli üyelik almanız gerekmektedir.

Alan adının web siteler için çok büyük önemi vardır. Alan adı otoritesi bir web sitenin arama motorlarında gücünü yani otoritesini ortaya koymaktadır. Sektörünüzde bulunan rakip firmaların alan adı otoritelerini detaylı bir şekilde analiz ederek, onların otoritesini kendi web siteniz ile kıyaslayabilirsiniz. Alan adı otoritesini etkileyen birçok unsur bulunmaktadır.

Sektörünüzde bulunan rakiplerinizin alan adı otoritesine gerekli önemi verip alan adı otoritesinin yüksek olması durumunda, onların kullanmış olduğu ve yatırım yapmış olduğu anahtar kelimelere yatırım yapmamaya özen gösteriniz. Rakiplerinizin büyük yatırımlar yapıp otoritesini yüksek tuttuğu için sayfa güçleri sizden fazla olacaktır. Dolayısıyla siz web sitenize ne kadar SEO yaparsanız yapın onların alt sırasında gözükebilirsiniz. Bu sebepten dolayı alan adı otoritesini detaylı bir şekilde inceleyip analiz ederek, rakiplerinize fark atacak anahtar kelimeler bulmalı ve o anahtar kelimeleri yatırım yapmanız gerekmektedir. Bu şekilde bu anahtar kelimelerde ön sıralarda bulunabilirsiniz.

  • Sektörünüzde Bulunan Rakip Firmaların Sayfalarını Kıyaslayın

Kendi web sitenizi rakiplerinizin web siteleri ile kıyaslamak bir başka yöntemdir. Bu işlemi tek tek yapmanız oldukça zor ve zaman alacağı için bu işlemleri SEO araçları kullanarak kolay bir şekilde gerçekleştirebilir hem de zamandan büyük ölçüde tasarruf sağlayabilirsiniz.

Kullanılan SEO araçları ile birlikte, kendi web sitenizi dilediğiniz başka bir web sitesi ile kolay ve hızlı bir şekilde karşılaştırabilirsiniz. Bu araştırma sonucunda, sayfalarda kaç adet kelime bulunduğu, bulunan içeriklerin içerisindeki anahtar kelime yoğunlukları, sayfa içerisinde bulunan link sayısı ve sayfa boyutu hakkında birçok detaya kullanılan SEO aracı ile birlikte ulaşabilirsiniz.

Yapılan bu SEO rakip analizi sonucunda, rakip firmaların web sitelerinin nasıl bir yapıda kullanıcılarına sunulmuş olduğunu net bir şekilde gözlemeyebilirsiniz. Rakiplerinize göre iyi olduğunuz yerler varsa bu bölümleri destekleyecek çalışmalar yaparak daha da rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Eksik olduğunuz ve geliştirilmesi gereken bölümleriniz varsa bu bölümlerde ne tür çalışmalar yapacağınızı tespit edip sonrasında ise bu bölümlerin geliştirilmesi için dışarıdan destek alabilirsiniz. Bu sayede web siteniz SEO açısından çok daha iyi bir konuma gelecek ve arama motorlarındaki görünürlüğü daha da artacaktır.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Zafer Partisi
Zafer Partisi
Giriş Yap

Haberiniz.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!