Saat 13.52 sıralarında Kilimli (Kalimnos) Adası’ndan hareket ederek Türk karasularına girip Muğla’nın Bodrum ilçesine bağlı Gümüşlük mahallesine 3,5 mil uzaklıktaki Kardak kayalıklarına ulaşmaya çalışan Yunan sahil güvenlik botuna, kayalıklara yarım mil uzaklıktaki bekleyen Türk sahil güvenlik botu müdahale etti.
10 dakika süren gerginlik sırasında 4-5 kez Kardak kayalıklarına girmeye çalışan Yunan botunu Türk botu bölgeden uzaklaştırdı.
Yunan botunun daha sonra Kalolimni Adası önlerine çekilmesi ile gerginlik sona erdi.
Olayın ardından Bodrum ve Yalıkavak limanlarından iki sahil güvenlik botu Kardak bölgesine yönlendirildi.
Bodrum açıklarındaki gergin anlar ve kovalamaca anlar SÖZCÜ kameraları tarafından saniye saniye görüntülendi.
Bölgede halen üç sahil güvenlik botu ve Kalolimni önlerinde bir Yunanistan sahil güvenlik botu bulunuyor.
KARDAK KRİZİ
Kardak Krizi Figen Akat adlı Türk gemisinin 25 Aralık 1995 tarihinde Bodrum’un 3.8 mil uzaklığındaki Kardak Kayalıklarında karaya oturmasıyla başlamış, 1996 yılı Ocak ayı sonunda iki ülkeyi neredeyse savaşın eşiğine getirmişti.
O tarihe kadar kimsenin dikkatini çekmeyen ve adadan çok ‘kayalık’ diye tanımlanan Kardak’taki kazaya müdahale sürecinde her iki ülke bölgenin kendi karasuları içinde kaldığını öne sürdü. Yunan askerlerinin doğudaki adacığa 28 Ocak gece yarısı çıkıp bayrak dikmesi bardağı taşırdı.
Bunun üzerine iki ülkenin deniz kuvvetleri adanın çevresinde konuşlandı. Dönemin Başbakanı Tansu Çiller’in, “O bayrak inecek, o asker gidecek” talimatıyla Türk SAT ve SAS komandoları film gibi operasyonla 30 Ocak 1996 gecesi Batı Kardak denilen bölgeye çıkıp Türk Bayrağını dikti.
İki ülke silahlı kuvvetleri alarma geçti. Daha sonra ABD ve NATO’nun girişimleriyle tansiyon düşürüldü. 1 Şubat’ta adadan her iki ülke askerlerini çekti ve kriz öncesi duruma dönüldü.