Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, inadına yapacağız dediği Kanal İstanbul projesinin temellerini ay sonunda atacağını duyurdu. Söz konusu projenin ilk köprüsü için kurulan şantiye İSKİ’nin yetki alanı olduğu bölgeye kurulunca, İstanbul Büyükşehir Belediye ekipleri şantiyeyi tahliye etti. Bunun üzerine, boşaltılan şantiye 300 metre ilerideki hazine arazisine yeniden kuruldu.
İSKİ’nin Yolunu Kullanmamak İçin Yeni Yollar Açıldı
İSKİ’nin yetki alanı olan bölgede Kanal İstanbul çalışmalarına izin vermeyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile problem yaşamamak için şantiye alanına ulaşım sağlayacak yeni yolların yapımına başlandı. Bu yol çalışmalarında bir derenin de üzeri kapatıldı.
Jandarma Neyi, Niçin Koruduğunu Bilmiyor
CHP İstanbul Milletvekilleri Gökhan Zeybek ve Turan Aydoğan bölgedeki jandarma ekipleri ve komutan ile gerçekleştirdikleri görüşmeden şunları anlattı:
Aydoğan, “Güvenlik tedbirleri için buradalar ama onalar da neden güvenlik tedbiri aldığını bilmiyor. Benim baktığım yerden bu bir algı yönetimi. Devam eden projenin, baktığımız çapta ortaya çıkan şekli, şu daha önce Kuzey Marmara Otoyolu’nun bağlantısı olarak, hakkında yasa çıkarılmış Rönesans Holding firmasına verilmek üzere özel yasa çıkarılmış ki bizim de Anayasa Mahkemesi’ne grubumuzun götürdüğü yasal düzlemde Kuzey Marmara Otoyolu’nun bağlantısının yapılacak olduğu viyadük alanı burası.
Basında çıktığı gibi burası Kanal İstanbul için kazma vuruldu falan meselesi değil. Bununla ilgili İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu geçenlerde açıklama yaptı. ‘İstanbul’un herhangi bir yerine kazma vurulduğunda bizim haberimiz olur, biz de hukuki süreci başlatırız’ demişti. Buradaki süreç hukuken projelendirilmiş, viyadük olarak yapılacak bir süreç. Algının tamamen Kanal İstanbul ile alakalı olarak gösterilmesi doğru değildir. Toplumun kamplaştırılmasının doğru olmadığını düşünüyorum. Kanal İstanbul, vahşet projesidir. Devletin en tepesinden bile halkı yanıltacak beyanatlarda bulunulmasını hiç doğru bulmuyorum. Hatta böyle bir sertleşmeyi doğru bulmuyorum” dedi.
Şirkete Özel Yasa Çıkartıldı
Gökhan Zeybek ise, “Şu an bulunduğumuz yer Sazlıdere Barajı’nın baraj gövdesi, söz konusu edilen güzergahta bu barajın deşarjının ya da fazla sularının atıldığı bir kanal. Bakın orada bu kanal üzerine bir yol çalışması yapılıyor. Bu uygun değil, yetkililere bunu soracaktık. Belli ki yanlış tekniğine uygun olmayan bir çalışma yapılıyor. Nakkaş-Başakşehir arasına yapılan Kuzey Marmara Otoyolu’nun bağlantı yolunun, Sazlıdere’nin üzerinden geçecek viyadüğünü yapıyorlar. Kanal çalışması değil. 8 milyar 290 milyon TL tutarında kamu-özel yatırım iş birliği ile yapılan bu proje Rönesans İnşaat’a verilmişti. Uluslararası piyasadan kredi bulamadığı için Karayolları Genel Müdürlüğü ile yapmış olduğu anlaşma yetersiz görüldü ve Türkiye tarihinde ilk kez bir ihale için bir firma için TBMM’de özel yasa çıkarıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı üzerinden hazine garantisine dahil edildi. İlgili firmanın yetkilerine soracaktık burada ne çalışması yapıyorsunuz diye ama kimseyi bulamadık” dedi.