Lüks parfüm sektöründe gelecek üç yıl içinde dünyanın ikinci büyük tüketim pazarı olması beklenen Çin’de, İsviçreli Givaudan Grubu yeni bir inovatif proje uygulayacak. Koku ve parfüm alanında uzmanlaşmış olan firma, Çin’de Tmall (TMIC) İnovasyon Merkezi ile bir iş birliği yürüterek yapay zekaya dayalı bir koku üretme hizmeti gerçekleştiriyor.
Dünyada tek olan bu ortak yaratı modeli, adı geçen markaya parfümün oluşum sürecinde potansiyel müşterinin vizyonunu kolayca somuta dönüştürme olanağı sağlıyor. İnteraktif üretim süreci, parfümü geliştiren uzmanın TMIC’in en son verilerine dayanmasını sağlıyor.
TMIC ile Givaudan ortak çalışması, Haziran 2021’de Givaudan ile Tmall arasında yapılmış anlaşmanın bir parçası. Öte yandan parfümün ortaya çıkışı, Alibaba Grubu’nun platformu sayesinde hızlandırılıyor. Bu yöntemle tüketici davranışına ilişkin veriler analiz ediliyor; böylelikle eğilimler önceden kavranıyor ve mevcut ve yakın gelecekteki potansiyel tüketiciler için yeni ürünler projelendirilebiliyor.
Bu yeni projenin uygulanmasında Givaudan bir adım daha atarak tüm toplanan verileri yapay zeka yardımıyla değerlendiriyor. Kokuların oluşturulma süreci beş adımda gerçekleştiriliyor: Araştırma ve analiz çalışması için yaratı süreci; koklayıcıların tepkilerinin görüntülü biçimde edinilmesi; yapay zeka destekli örneklem teknolojisi yoluyla parfümün ortak biçimde yaratılması; yeni bir parfüm önerisi ve nihayet, pazara giriş stratejisi ve pazarlama planı da dahil olmak üzere, yeni ürünün kabul ve lansmanı.
Çin’de 2020 yılında bir parfüm fabrikası açan Givaudan, bu yeni projeyle koku ve parfüm konusunda zaten kendi içinde bir keşif alanı yapmış Çin gibi bir ülkede, yeni bir koku keşif yolculuğuna çıkıyor. Yapay zekaya daha çekingen yaklaşan Avrupa’da şimdiye değin bu türden bir proje yapılmış değil.
Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu