Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul dünyayı Türkiye’ye bağlayacak. Kanal İstanbul ile ulaşım sektöründe yeni bir çağın kapısını aralıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı öncülüğünde Tersane İstanbul’da hibrit olarak düzenlenen Türkiye Denizcilik Zirvesi, 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı’nın yıl dönümünde başladı.
Karaismailoğlu, Kanal İstanbul’un ulaşım sektöründe yeni çağın kapısını aralayacağını ve bu projenin dünyayı Türkiye’ye bağlayacağını söyledi. Kanal İstanbul’un güvenliği hakkındaki sorulara da yanıt veren Bakan Karaismailoğlu, “Gerçekleştirdiğimiz tüm modelleme ve simülasyonlar göstermiştir ki, Kanal İstanbul, İstanbul Boğazı’ndan 13 kat daha güvenli olacaktır” ifadesini kullandı.
Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Dünya ticaretinin yüzde 90’ınını üstlenen deniz taşımacılığı, şüphesiz ki dünya ekonomisinin, küresel ihracat ve ithalatın belkemiğidir. İnsanların yaşam standartlarını belirleyen denizcilik, bir bakıma insanların hayatlarının her aşamasına dokunmaktadır. Düşük maliyet ve verimlilik avantajıyla deniz taşımacılığı; sürdürülebilir ekonomik gelişim ve refah için olmazsa olmazdır. Denizyolu taşımacılığı; havayolu taşımacılığına göre 22 kat, karayolu taşımacılığına göre 7 kat, demiryolu taşımacılığına göre 3.5 kat daha ekonomiktir. Ayrıca çok büyük miktardaki yüklerin bir seferde ve güvenli olarak taşınması, deniz taşımacılığını diğer taşımacılık türlerine göre avantajlı hale getirmektedir.”
Adil Karaismailoğlu, tüm dünya denizcilerini yakından ilgilendirecek Kanal İstanbul’un üzerine inşa edilecek ilk köprünün temelinin hafta sonu atıldığını hatırlatarak, “Kanal İstanbul ile aslında ulaşım sektöründe yeni bir çağın kapısını aralıyoruz. Bu proje; dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen ticari yönelimler ve gerek ülkemizin gerekse dünyanın ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan bir vizyon projesidir.” dedi.
Mevcut trafik yüküyle Boğaz’da seyir, can, mal ve çevre güvenliğinin tehdit altında olduğuna söyelyen Karaismailoğlu, artacak trafik nedeniyle Boğaz’ın yetersiz kalacağını, bu kadar geminin Boğaz’dan geçmesinin mümkün olmayacağını vurguladı.
Karaismailoğlu, Kanal İstanbul sayesinde Boğaz’daki trafik yükünün hafifleyeceğini, yaklaşık 2 güne ulaşan ve ileride çok daha artacak bekleme sürelerinin azalacağını söyledi.
Kanal İstanbul’un İstanbul Boğazı’ndan 13 kat daha güvenli olacağını iddia eden Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Ülkemizin ekonomik hedeflerine ulaşması, toplumun refah seviyesinin yükseltilmesi amaçlarıyla Kanal İstanbul’un etkin, verimli ve süratli bir şekilde yapılmasını hedefliyoruz. Ülkemiz, uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla pay alacak ve küresel ticarette daha etkin rol oynayacak. Geleceğimizi tasarlayan stratejik bir hamle ve kelimenin tam anlamıyla vizyon projesi olan Kanal İstanbul ile aslında ulaştırma sektöründe yeni bir çağın kapısını aralıyoruz.”