İsmail Koncuk, mecliste gerçekleştirdiği basın toplantısında “LGS sınavı öncesinde maalesef bazı il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri başarısız gördükleri öğrencilerin bu sınava girmemesi için özel gayret sarf ettiler.” dedi.
Bağımsız Adana Milletvekili İsmail Koncuk, mecliste düzenlediği basın toplantısında, Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıf öğrencilerine yönelik yapılan ve 1 milyon 38 bin 492 öğrencinin girdiği LGS sınavlarıyla ilgili dikkat çeken iddialarda bulundu.
“İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri, öğrencilerin LGS Sınavına girmemesi için özel gayret sarfettiler”
Liselere Geçiş Sistemi kapsamında yapılan merkezi sınava ilişkin açıklamalarda bulunan İsmail Koncuk, “Bugün LGS sınavı sonuçları açıklandı. LGS Sınavı öncesinde maalesef bazı il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri, başarısız gördükleri öğrencilerin LGS Sınavına girmemesi için özel gayret sarf ettiler. Bu son derece üzüntü vericidir.” dedi.
İsmail Koncuk, LGS ile ilgili şok açıklamalarına şöyle devam etti:
“LGS, her ne kadar başarıyı ölçen, orta öğretime yerleştirmeyi esas alan bir sınav olsa da, LGS sonuçları Türk Milli Eğitimi’nin genel başarısını, il il, ilçe ilçe ortaya koyduğu için, il müdürlerimiz, ilçe müdürlerimiz bundan faydalanmak yerine, ‘başarısız öğrencileri sınava almayayım ki, benim il başarım yüksek görünsün’ mantığıyla maalesef bazı illerde, bazı ilçelerde öğrencilerimizin sınava girmesini engelledi. Milli Eğitim Bakanlığı da maalesef buna yönelik bir tedbir almadı.
Bakın bu yıl, sınava girenlerin oranı yüzde 83. Bu oran 2019’da yüzde 85; 2020’de yüzde 88.08’di. Yani gittikçe düşen bir katılım oranı var. Bu son derece üzüntü verici bir durumdur.
Değerli basın mensupları, öğrencilerimizin yüzde 5.61’i 400 ile 500 puan arasında aldı. Bu oran son derece düşük. Ağırlıklı olarak yüzde 62.17’si 200 ile 299 arasında puan aldı.
Bu yıl öğrenci başarımızı değerlendirmenin çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Çünkü dezavantajlı gruplar diyebileceğimiz bir çok bölgelerde öğrencilerimizin eğitim imkanlarına ulaşamadığını, internet olmadığı için gerekli donanıma sahip olamadıkları için uzaktan eğitime maalesef katılamadıklarını biliyoruz. O açıdan bu puanlar, öğrencilerimizin gerçek başarısını yansıtan gerçek puanlar değildir.
Bu sınavların hayırlı uğurlu olmasını diliyorum ama bu sınav sonucu her ne kadar gerçek başarıyı vermese de, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu sonuçlardan hareketle, il il, ilçe ilçe branşlara göre başarısızlık sebeplerini ortaya koyup, gerekli tedbirleri alması son derece önemlidir.”