Facebook’tan Instagram’da Takipçi Arttırma Önerileri
- Instagram’da takipçi sayısı arttırmak, influencer olmak isteyenlerin ilk yapması gereken şey durumunda. Peki Instagram’da nasıl takipçi kazanılır. İşte Facebook’dan, sahibi olduğunu Instagram’da takipçi arttırma için sunduğunu 15 tavsiye.
- İlk belirlemeniz gereken şey, kimlere hitap edeceğinizi ve neler yapacağınızı netleştirmektir. Eğer bu kısımda bir belirsizlik varsa aşağıdaki Instagram’da takipçi arttırma önerileri işe yaramayacaktır.
Adım 1: Profilinizin Gerçekliğini Gösterin
- Instagram’ın gerçek hayattan kopuk olmadığının bilincinde olarak, insanlara gerçek hayattan kesitler sunun.
- Bu sayede, herhangi bir ürün tanıtımı yaparsanız, ürünlere dair yapacağınız açıklamalar için güven kazanmış olursunuz.
Adım 2: İçerik Stratejisi Oluşturun
- Hangi formattaki içeriklerin daha çok etkileşim aldığını sürekli kontrol ederek hazırlayacağınız içeriklerin formlarını en verimli şekilde düzenleyin.
- Örneğin istatistiklere göre içinde insan yüzü olan paylaşımlar diğer paylaşımlara nazaran %38 daha fazla beğenme alıyor.
- Siz de kendi takipçileriniz özelinde hangi özelliklere sahip paylaşımların daha fazla etkileşim aldığını sürekli kontrole ederek içeriklerinizi ona göre düzenleyin ve en mükemmel formu yakalayın.
Adım 3: İletişim Bilgilerini Maksimum Etkileşime Uygun Hale Getirin
- Hesap bilgilerinizde hem reklam hem ürün alımı gibi etkileşimler hem de bilhassa güven vermesi için iletişim kanallarınızı açıkça yazmalısınız.
- Instagram’da maksimum etkileşim için iletişim bilgileri dışındaki bir diğer önemli unsur profil fotoğrafınızın sizi anlatan ve insanlara güven veren bir minvalde oluşturulmasıdır.
Adım 4: Kendiniz Görünce Bakacağınız Görselleri Seçin
- Doğrudan görsel bir tema üzere kurulmuş Instagram’da en önemli iş görsel seçimlerinde. Bu görsel herkesin paylaştığı sıradan bir görsel değil, ilk bakışta diğer görsellerden ayrıldığı fark edilen içerikler paylaşın.
- Kendinize has bir poz ve renk gibi şeyler belirleyerek bir süre sonra kendi adınızla özdeşleşecek, görüldüğünde içinde yazılan şeyin ne olduğuna bile bakılmadan “işte şu sayfanın görseli” dedirtecek stratejiler izleyin. Bu markalaşma konusunda size büyük bir güç verecektir.
Adım 5: Orijinal Yazılar Ekleyin
- Aslolanın ilk cümle olduğunu unutmayın. Bir Instagram kullanıcını ancak ilk cümlede etkileyebileceğinizin farkında olun.
- Yazılara kısa ve öz bir şekilde sunmaya çalışın.
- İç içe yazmayarak okuma kolaylığı sağlamaya dikkat edin.
- Kullanıcılar beğenip paylaşmaları için –sıkmadan- motive etmeye çalışın.
- Dikkat çekici emojilerle süsleyin.
Adım 6: Doğru Hashtag Kullanımı
- 5’ten az, 30’dan fazla hashtag kullanmayın.
- Seçeceğiniz etiketleri belirlerken de konum, yaşam tarzı, marka, ürün, topluluk, özel bir yarışma, kampanya, etkinlik, içerik konusu gibi hususlardan seçmeye çalışın.
Adım 6: İstikrarlı Bir Şekilde Aktif Olun
- Günde 1 ya da 2 içerik paylaşmalısınız.
- Günde 5 ile 30 arasında hikaye paylaşmalısınız.
- Her gün kısa bile olsa 1 kez canlı yayın yapmalısınız.
Adım 7: Sizde Takipçi Olun Ama Şu Şartlarla
- Instagram tarafından belirlenen bu sınıra göre; bir kullanıcı 1 saat içinde en fazla 50 kullanıcı takip edebilir. Bu bir kısıt gibi görünse bile saat başı 50 hesap takip etme stratejisi ile bir hafta içinde sizinle ilgilenecek yüzlerce kullanıcının sizi keşfetmesini ve takip etmesini sağlayabilirsiniz.
- Böylece kendi profilinizin etkileşimini en sağlıklı şekliyle sağlamış olursunuz.
Adım 8: Çekiliş Yapmayı Unutmayın
- Çekiliş yapmak sayfanızın hem takipçisini hem de etkileşimi arttıracak en önemli işlerden biridir.
- Çekiliş yaparken verilecek ödülü kayda değer bir seviyede tutmaya özen gösterin.
- Şeffaflıktan asla ödün vermeyin.
Adım 9: Instagram Reklamı Verin
- Reklam bütçenizi belirleyin.
- Hedef kitlenizi seçin.
- Reklam süresini belirleyin.
- Reklamın alanını belirleyin (hikaye, gönderi).
- Reklam içeriğini oluşturun.
- Geri dönüş hedefi oluşturun.
Adım 10: Haftalık ve Aylık Analizler Yapın
- Tıklama oranı, site trafiği, takipçi sayısı, etkileşim oranı, hashtag yayılımı gibi hususların istatistiklerini günlük, haftalık ve aylık olarak analiz ederek buna incelemelere göre aksiyonlar alın.