1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Elektrik, su ve doğal gaz faturalarında yeni dönem! Her şey sil baştan

Elektrik, su ve doğal gaz faturalarında yeni dönem! Her şey sil baştan

Milyonlarca aboneyi ilgilendiren elektrik, su ve doğal gaz faturalarında yeni bir döneme hazırlanılıyor. Enerji yönetiminin üzerinde çalıştığı düzenlemelerle tüketim esaslı yeni uygulamalar hayata geçirilirken, özellikle doğal gazda şehir bazlı kademeli tarife modeli öne çıkıyor.

featured

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın hazırlıkları doğrultusunda doğal gaz faturalarında tüketim miktarını esas alan yeni bir sisteme geçilmesi planlanıyor.

Yeni modelde, elektrik faturalarında uygulanan kademeli tarifeye benzer bir yapı oluşturulacak. Belirlenen tüketim sınırının üzerinde doğal gaz kullanan aboneler devlet desteğinden yararlanamayacak ve daha yüksek bedel ödeyecek.

ŞEHİRLERE GÖRE FARKLI UYGULAMA

Yeni sistemde iklim koşulları da dikkate alınacak. Sert kış şartlarının yaşandığı illerde tüketim limiti daha yüksek belirlenirken, daha ılıman bölgelerde daha düşük sınırlar uygulanacak.

Böylece Erzurum ile Antalya gibi farklı iklim özelliklerine sahip şehirlerin aynı kriterlerle değerlendirilmesinin önüne geçilmesi hedefleniyor.

ELEKTRİKTE DE LİMİTLER GÜNCELLENECEK

Elektrik faturalarında halen uygulanan kademeli tarife sisteminde de değişiklik yapılması planlanıyor.

Enerji yönetimi, mevcut tüketim limitlerinin yeniden belirlenmesi üzerinde çalışırken, yüksek tüketim yapan aboneler için devlet desteği uygulamasının yeni sınırlar üzerinden devam etmesi öngörülüyor.

AMAÇ DESTEKLERİ DAHA ETKİN KULLANMAK

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, yeni modelle enerji desteklerinin daha adil ve etkin kullanılmasının hedeflendiğini belirtti.

Düzenleme kapsamında düşük ve orta düzeyde tüketim yapan abonelerin büyük bölümünün mevcut desteklerden yararlanmaya devam edeceği, yüksek tüketim grubunda yer alan kullanıcıların ise yeni tarifeye tabi olacağı ifade edildi.

FATURALARDA YENİ DÖNEMİN TAKVİMİ

Bakanlığın hazırlıklarını sürdürdüğü düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte hem doğal gaz hem de elektrik faturalarında tüketim odaklı yeni dönem başlayacak.

Su faturalarına ilişkin yerel yönetimlerin uygulamaları devam ederken, enerji tarafındaki yeni modelin özellikle doğal gaz ve elektrik abonelerini doğrudan etkilemesi bekleniyor.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Haberiniz ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!