Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, bankaların müşteri çekmek ve müşteri tutmak için kartlara yüklediği para puanlara karşı uyardı.
Sadakat puanları ve kredi kartlarında biriken puanların yıl sonu gelmeden kullanılması gerektiğini söyleyen Deniz, “Sadakat kartlarda biriken puanların belirli bir tarihe kadar kullanılması zorunluluğu, tüketiciyi zorlayan ve haksız bir durum.” diye konuştu.
Deniz, “Firmaların çoğu 31 Aralık itibarıyla kartlarda biriken puanlar kullanılmadıysa silmeyi tercih ediyor. Bu anlamda tüketicilerin bu aralar yapacakları alışverişlerde kredi kartı veya firmalardan aldıkları sadakat kartlarındaki puanlarını kullanmalarını tavsiye ediyoruz.” dedi.
Para puanların tüketicilerin kazanılmış hakkı olduğunu dile getiren Deniz, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Tüketici uzun zaman size sadakat göstermiş, alışveriş yapmış, puan biriktirmiş. Bunu 31 Aralık ile sınırlandırmak etik ve tüketici odaklı bir yaklaşım değil. Bu dönemde tüketicileri yapacakları harcamalarda olabildiğince biriken para puanlarını kullanmaya davet ediyoruz.”
‘İşletmeler bu uygulamalardan vazgeçmeli’
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü ise sadakat kartların işletmelerin müşterilerine birtakım avantaj sağladığı sistem olduğunu söyleyerek, “Tüketici açısından değerlendirildiğinde olumlu bir uygulama.” dedi.
Her yıl sonu itibarıyla sadakat kartlardaki para puanların, uçuş millerinin sıfırlandığını belirten Güllü, “Uygulamayı sıfırlama eylemi etik değil, çünkü bu kazanılmış bir haktır.” diye konuştu.
Güllü, ancak her yıl sonunda para puanların sıfırlandığına yönelik uyarı yapılıyorsa bir haklılık payının olabileceğini söyleyerek, “Böyle yapılmış olsa bile kazanılmış haklar tek taraflı geri alınamaz. İşletmeler bu tür uygulamalardan vazgeçmeli. Bu etik dışı, ahilik anlayışına aykırı bir uygulama.” açıklamasını yaptı.
Tüketicilere para puanları kullanmaları yönünde uyarıda bulunan Güllü, sözlerini şöyle tamamladı:
“Tüketiciler sadakat kartlarındaki puanlarını, uçuş millerini veya diğer para puan şeklindeki kazanılmış haklarını yıl sonunu beklemeden alışverişlerini yapsınlar. Eğer hakem heyetlerine başvururlarsa da bu millerin veya para puanların geri alınması söz konusu olabilir, hakem heyetinin değerlendirmesi o yönde çıkabilir. Ama biz bu risklerle karşılaşmaması adına tüketicilerin yıl sonunu beklemeden veya yıl sonuna doğru bu alışverişlerini mutlaka yapmalarını öneriyoruz.”