Kuraklık gerekçesiyle 2 Eylül’e kadar Panama Kanalı’ndaki günlük geçiş sayısını 32 ile sınırlandırması gemi trafiği yoğunluğuna yol açtı. Mahsur kalan gemiler, ülkenin tahmini 200 milyon dolar gelir kaybetmesine neden oldu.
Kuraklık nedeniyle geçiş sınırı getirilen Atlantik’i Pasifik’e bağlayan kanalın iki tarafında da 20 günden fazla bekleyen gemiler bulunuyor. Panama Kanalı İdaresi su tasarrufu sağlamak amacıyla maksimum gemi ağırlıklarını ve günlük gemi geçişlerini azaltarak armatörlere daha az yük taşıma, yolculuğa binlerce mil ekleyebilecek alternatif rotalara geçme ya da bu ayın başlarında 160 gemiyi yedekleyen ve bazı gemileri 21 gün kadar geciktiren kuyruklarla bekleme seçenekleri sundu.
Denizcilik uzmanları, dünyanın en yağışlı beşinci ülkesindeki yağış yetersizliklerinin, küresel ticaretin %80’ini taşıyan okyanus taşımacılığı sektörünü etkileyen iklim risklerinin altını çizmesi nedeniyle bu tür olayların yeni normal haline gelebileceğinden korkuyor.