Uluslararası derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings’in raporuna göre, yılın başında Çin’in tüketim sektörü güçlü bir toparlanma eğilimi gösterdi ve bunlar arasında üst düzey ve orta-üst düzey ihtiyari hizmet sektöründe göze çarpan bir performans sergilendi.
Rapora göre, Çin’de turizm, sinema ve yeme-içme dahil olmak üzere çevrim dışı tüketim hizmet sektörlerinin COVID-19 salgınından ciddi şekilde etkilenmesine rağmen, Bahar Bayramı tatilinde talepte güçlü bir toparlanma kaydedildi.
Öte yandan yurt içi seyahatlerin toplamı 2019 seviyesinin yüzde 90’ına, bilet indirimleri nedeniyle turizm harcamaları ise 2019’un yüzde 73’üne dek geldi.
Fitch Ratings’in raporunda, Çin’in gişe gelirlerinde tarihin ikinci yüksek rekoruna imza atılırken, sinemaya gidenlerin sayısının 2019’un seviyesinin sadece biraz altında olduğuna işaret edildi. Raporda Çin Ticaret Bakanlığı’na dayanılarak bildirilen veriler, Bahar Bayramı tatilinde yemek tüketiminin yıllık yüzde 15,4, ortalama restoran harcamalarının yüzde 10,8 arttığını gösterdi.
Raporda ayrıca, bu yıl yemek, turizm, güzellik hizmetleri ile kültür ve eğlence faaliyetleri üzerindeki yurt içi talebin istikrarlı bir şekilde canlanmasının beklendiği görüşüne yer verildi.
Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu