Teknogen: “PayPal olmaması 400 milyon dolar kayıp demek”

featured

stüdyolarında Esat Çetin moderatörlüğünde ‘Esat Çetin ile teknogen’ yayını gerçekleşti. Yayın, hibya.com ve hibya ağında canlı olarak izleyiciyle buluştu.

Hibya, Brendfoni Ülke Müdürü M. Levent Elmas’ı hibya stüdyolarında ağırladı. Sohbet havasında gerçekleşen yayında, ‘Brendfoni nedir?’, ‘E-ticaret yapanların soruları neler.?’ ve ‘Brendfoni hangi soruna / ihtiyaca çözüm üretiyor.?’ gibi konu başlıkları ele alındı.

Teknoloji konseptli bir yayın olan ‘Esat Çetin ile teknogen’ programının bu haftaki konuğu Brendfoni Ülke Müdürü M. Levent Elmas oldu.

2014 ile 2015 yıllarının e-ticaretin hızlı evrildiği zamanlar olduğunu söyleyen Levent Elmas, e-ticaretin günümüze kadar olan süreçlerinden bahsetti. Elmas, “Gelişim sürecine baktığımız zaman çok heyecanlı. Sektörde deneyimli arkadaş bulmak o zamanlar çok zor. Benimle başlayıp devam eden arkadaşlarımla bir ekibimde olmuştu. Bu süreç çok hızlı bir şekilde evrilmeye başlandı. 2014 2015 yılları e ticaretin hızlı evrildiği zamanlar.” dedi.

Günümüz e-ticaretinde kişilerin davrnışlarını analiz edip bir sonraki alışverişinde ne alabileceğinin analiz edildiğini vurgulayan Elmas şöyle devam etti:

“E-ticarette nereye gidiyoruz.? Dersek, kestirebildiğimiz bir nokta değil, daha önü çok açık. Sadece e-ticaret anlamında baktığımızda bir ürüne sahipsek o ürünü satma olanağının en kolay olduğu yer e-ticaret. E ticaret çok güzel bir sektör ilgilenen birçok kişiye bizlerde yol göstermeye elimizden geldiği kadar yardım etmeye devam ediyoruz.”

Moderatör Esat Çetin, e-ihracatta personel yetiştirme konusuna değinerek, “Şirketler ürünlerini yurt dışına ulaştırma konusunda ciddi sorunlar yaşıyor. Bu konuda ülkemizin verdiği desteği yadsıyamayız.” ifadesini kullandı.

Brendfoni Ülke Müdürü M. Levent Elmas, PTT’nin e-ihracat konusunda destek verdiğini dile getirdi. Elmas, “Çin Devleti diyor ki; dünyayı satın nereye satarsanız satın. Onu gönderecek olan benim diyor. Önüne ne engel çıkarsa çıksın bunu ulaştırır. PTT’nin de bu konuda bize destekler verdiğini söyleyebilirim.” şeklinde konuştu.

Elmas, Brendfoni.com’un Türk markalarını Azerbaycan pazarında kendilerini göstermelerini sağlayacak bir ortam sunduklarını ifade etti.

Leven Elmas Brendfoni’i şöyle açıkladı:

“Biz Türkiye’deki Türk markalarını Brendfoni.com üzerinden anlaşıp aynı Trendyol’da çalışma mantığı ile markaların ellerindeki ürünü, ilgili müşterilerimizin evlerine kadar gönderilmesini sağlayan bir platformuz. Türkiye’deki markalara sağladığı en büyük avantaj orda da nüfus 11 milyon. Nüfusun birçoğu Instangram kullanıcısı. Dolayısıyla da sosyal ticaret anlamında çok gelişmiş bir ülke olarak karşımıza çıkıyor. Bundan sonraki süreçte Özbekistan, Türkmenistan bölgesine Türk markaları taşımayı istiyoruz. Bizim böyle bir plan programımız var. Oradaki ticaret neredeyse Türkiye’deki  4’te 1’ine tekabül ediyor. Azerbaycan Türk ürünlerini korkunç derecede seviyor. Bundan sonraki sürecin çok daha hızlı olacağına inanıyorum.”

“E-ticaret aslında bir lojistik operasyon”

Kargo sürecinin sorunlarına değinen Brendfoni Ülke Müdürü M. Levent Elmas, “E-ticaret aslında bir lojistik operasyondur. Tabiki de tek başına değil. müşteriler e ticaret yaparken maalesef kargocu ile ilgili etkileşimi hatırılıyor. Kargo firmalarındaki en büyük sorun ise kargonun ezilmesi, dökülmesi gibi şeyler söz konusu olabiliyor. Ama bu kargo firmasından da kaynaklanmıyor olabilir. Yani markanın ürünü paketlemesinden de olabilir.” ifadelerine yer verdi.

“Biz gerçekten dijitalleştik”

Levent Elmas, Black Friday’da kargo firmalarının ürünleri hızlı ulaştırmadığına dikkati çekerek, “Bugün kargo firmaları aldığınız ürünleri yarın getiremeyecek size. Daha öceleri Black Friday’dan sonra bir hafta getiremiyordu. Şimdi birkaç güne getirebiliyor. Kargoculuk noktasında çok iyi hizmet verdiğimizi düşünüyorum.” diye konuştu.

Yurt dışına mal gönderirken en büyük sıkıntının gümrükteki süreçler olduğunu söyleyen Elmas, “Kargoda ürününüz beklemeyecek nitelikteyse bizim kargo gönderim süreçlerimiz inanılmaz hızlı.” dedi.

“Tükiye’de PayPal’ın olmamasından kaynaklı dışarıda kalan para 300 milyon dolar”

PayPal’ın Türkiye’de temsilciği olmadığının altını çizen Brendfoni Ülke Müdürü M. Levent Elmas, PayPal’ın 2016-2017 dönemlerinde kapandığını dile getirdi.

Moderatör Esat Çetin ise PayPal ile ilgili şunları kaydetti:

“Paranın dolaşımını biraz yavaşlatmış oluyoruz. PayPal’ın birkaç yıl içinde Türkiye’de aktif olacağını düşünüyorum. Türkiye’den bir satıcıdan ürün satın almak isteyen birisi PayPal’ı göremeyince tedirgin oluyor. Tükiye’de PayPal’ın olmamasından kaynaklı dışarıda kalan para 400  milyon dolara yakın.”

‘Esat Çetin ile teknogen’ adlı yayınının tamamı ise şöyle:

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Zafer Partisi
Zafer Partisi
Giriş Yap

Haberiniz.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!