DOLAR 17,2319 1.48%
EURO 17,5459 0.39%
ALTIN 973,641,14
BITCOIN 3484395,57%
Ankara
26°

AÇIK

Şenol Sunat Sordu: 1 Milyon Mağdur Öğrencimizin İnternete Erişiminin Sağlanması Amacıyla Hangi Tedbirleri Almayı Düşünüyorsunuz?
  • Haberiniz.com.tr
  • Eğitim
  • Şenol Sunat Sordu: 1 Milyon Mağdur Öğrencimizin İnternete Erişiminin Sağlanması Amacıyla Hangi Tedbirleri Almayı Düşünüyorsunuz?

Şenol Sunat Sordu: 1 Milyon Mağdur Öğrencimizin İnternete Erişiminin Sağlanması Amacıyla Hangi Tedbirleri Almayı Düşünüyorsunuz?

ABONE OL
21 Ağustos 2020 10:55
Şenol Sunat Sordu: 1 Milyon Mağdur Öğrencimizin İnternete Erişiminin Sağlanması Amacıyla Hangi Tedbirleri Almayı Düşünüyorsunuz?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İYİ Parti Toplumsal Politikalar Başkanı ve Ankara Milletvekili Şenol Sunat, COVİD19 Pandemisi sebebiyle uzaktan eğitim almak zorunda kalan öğrencilerin internet erişiminde yaşadıkları sorunları verdiği iki soru önergesiyle Meclis’e taşıdı.

Şenol Sunat, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na yönelttiği soru önergesinde şu açıklamalara yer verdi:

“5369 Sayılı Evrensel Hizmet Kanununun amacı Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde coğrafi konumlarından bağımsız olarak herkes tarafından erişilebilir, önceden belirlenmiş kalitede ve herkesin karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında asgari standartlarda sunulacak olan, internet erişimi de dâhil elektronik haberleşme hizmetlerinin sağlanmasıdır.

Bu kapsamda 2005 yılından itibaren Evrensel Hizmet Fonunda toplanan katkı paylarının 10 milyar liranın üzerinde olduğu tahmin edilmektedir.

İçinde bulunduğumuz COVİD19 Pandemisi sebebiyle öğrencilerimiz uzaktan eğitim almak zorunda kalmış fakat yapılan araştırmalar sonucunda ülkemizde 1 milyon öğrencinin internet erişiminin bulunmadığı tespit edilmiştir.

Öğrencilerimiz hem eğitim hem de haberleşme hakkından mahrum bırakılmaktadır. Evrensel Hizmet Fonu asıl amacına da uygun olarak öğrencilerimizin mağduriyetlerinin giderilmesi için kullanılmalı ve yeni eğitim-öğretim dönemi başlamadan tüm öğrencilerimizin internete erişimi ivedi olarak sağlanmalıdır.”

Sunat bu bağlamda şu soruları sordu:

  1. Evrensel Hizmet Fonuna yıllar itibariyle aktarılan katkı payları ve fonda biriken toplam miktar ne kadardır?
  2. Okullardaki internet altyapılarının kurulması ve geliştirilmesi amacıyla hangi projeler hayata geçirilmiştir, bu kapsamda fondan ne kadar harcama yapılmıştır?
  3. 1 milyon mağdur öğrencimizin internete erişiminin sağlanması amacıyla hangi tedbirleri almayı düşünüyorsunuz?

Şenol Sunat, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan bir araştırma sonucunda 1,5 milyon öğrencinin internet erişimi olan cihazı, 1 milyon öğrencinin ise internet erişiminin bulunmadığının kamuoyuyla paylaşıldığını belirterek, COVİD19 Pandemisi dolayısıyla yeni eğitim-öğretim dönemine uzaktan eğitimle başlanmasına karar verildiğini hatırlatarak, Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya SELÇUK’a şu soruları yöneltti:

  1. İnternet erişimli cihazı olmayan 1,5 milyon öğrenci ile internet erişimi bulunmayan 1 milyon öğrenci nasıl uzaktan eğitim alacaktır?
  2. Dünya Bankası tarafından onaylanan Türkiye’de Güvenli Okullaşma ve Uzaktan Eğitim Projesi için 160 milyon dolarlık kredi desteği öğrencilerimizin mağduriyetlerinin giderilmesi amacıyla kullanılacak mıdır?
  3. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesinde bulunan Evrensel Hizmet Fonunda 10 milyar liranın üzerinde katkı payı biriktiği tahmin edilmektedir. Evrensel Hizmet gelirlerinden geçmiş önemlerde FATİH Projesi, Akıllı Sınıf Deniz Haberleşme Hizmeti, Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurtlara internet hizmeti götürülmesi, Kızılay’ın uydu haberleşme hizmetleri gibi birçok faaliyete fon aktarıldığı bilinmektedir. Öğrencilerimizin acil olarak çözülmesi gereken internet ve cihaz mağduriyetinin giderilmesi amacıyla Evrensel Hizmet Fonundan yararlanılması için bir girişimde bulunmayı düşünüyor musunuz?
  4. COVİD19 tehlikesi aylardır hayatımızı etkilerken ve yeni eğitim-öğretim döneminde uzaktan eğitim modelinin uygulanacağı ortadayken neden gerekli tedbirler zamanında alınmamıştır?

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.