Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Fashion Prime Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı’na “Manufacturing” bölümünde 33 imalatçı ve ihracatçı firmayla katıldı.
Fashion Prime Fuar’ı kapsamında, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş’ın konuşmacı, EHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Toygar Narbay’ın ise moderatör olarak yer aldığı ‘Dünya Hazır Giyiminde Türkiye’nin Önemi’ başlıklı panel düzenlendi.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı Jak Eskinazi, fuardaki konuşmasında, tekstil ve hazır giyim sektörlerinin üretim değeri, sağladığı istihdam, ülke ihracatındaki ve dünya hazır giyim ve tekstil sektöründeki payı, tedarikçi kimliği ile güçlenen ve büyüyen bir yapıya sahip olduğunu ifade etti.
Türkiye genelinde 2022 yılı ocak-eylül döneminde tekstil ve hazır giyim sektörlerinin toplamda yüzde 9 artışla 24 milyar dolarlık ihracata imza atıldığını kaydeden Eskinazi, “Ege’de ise iki sektörümüzün 9 aylık toplam ihracatı yüzde 2,9 artışla 1 milyar 413 milyon dolara ulaştı.” dedi.
Eskinazi, fuarın; tekstil ve moda endüstrisinin gelişmesinde ve ihracatın üst sevilere taşınmasında önemli misyon üstlendiğini dile getirerek, şunları kaydetti:
“Belarus, Bosna-Hersek, Danimarka, Gürcistan, Hırvatistan, İran, İspanya, İtalya, Kazakistan, Kosova, Lübnan, Özbekistan, Rusya, Sırbistan, Ürdün olmak üzere 15 farklı ülkeden 72 yabancı firma ile 16 Türk tekstil ihracatçısı firmamız ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi. Firmalarımızın hepsi yoğun ilgiden çok memnun kaldı. Fashion Prime Fuarı gelecek için umut veriyor.”
Fashion Prime Fuarı’nın Ege Bölgesi’ne güç ve ivme kazandırdığını söyleyen Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, 2021 yılında fuarın “Manufacturing” bölümüne 32 üye firma ile katılım sağlarken, bu sene 33 üye firmanın stantlı katılım sağladığını açıkladı.
Sertbaş, hazır giyim alıcısının Türkiye’de ihtiyacını karşılayabildiğini belirterek, “Bölgemizin tekstil üssü olması, gerek hammadde gerekse de bitmiş ürün konusundaki başarısı, kapasitesi, hızı ve kalitesi sayesinde yurtiçi alıcılar için de yurtdışındaki alıcılar için de çekim merkezi haline gelmesinin yolu fuarların düzenli ziyaret edilmesinden geçiyor. Firmalarımız bu sene de Fashion Prime’da yeni yatırım-ticaret adımlarını attı.” diye konuştu.