Her yıl milyonlarca kişinin bankacılık sistemine dahil olduğu Türkiye’de, küresel ekonomik koşullar, bankaların kullandırdığı kredi adet ve hacimlerine de yansıdı. Risk Merkezi tarafından yayımlanan veriler, bankalar tarafından verilen bireysel kredi hacimlerinin 2022’de yüzde 50 arttığını gösterirken, kredi kullanmanın birincil göstergesi olan kredi notu öğrenme hizmetine talep de çoğaldı. Kişiselleştirilmiş finansal pazaryeri TeklifimGelsin, kullanıcıların kredi derecelerini öğrenebilecekleri ve krediye erişimlerini kolaylaştıracak önerileri görebilecekleri Kredi Karnesi ürününü Şubat 2023 itibarıyla duyurduğu mobil uygulamasında ücretsiz olarak kullanıma sundu.
Türkiye’nin kredi notu ortalaması bin 492 oldu
Kredi Kayıt Bürosu tarafından 2022’nin üçüncü çeyreğinde açıklanan veriler, Türkiye’nin ortalama kredi notunun bin 492 olduğunu gösterdi. Kredi notu değerlendirmesinin bin 900 puan üzerinden gerçekleştirildiğini hatırlatan İhsan Cem Zararsız, “Mobil uygulamamızda kullanıcıların kredi derecelerini ücretsiz olarak öğrenebilecekleri özelliğimizin yanı sıra, bu dereceyi artırmaya yönelik kişiselleştirilmiş öneriler içeren Kredi Karnesi ürünümüzü sunuyoruz. Büyük veri ve açık bankacılık teknolojilerinin gücüyle geliştirdiğimiz Kredi Karnesi, tüketicilerin mevcut finansal durumlarını doğru bir biçimde analiz etmeleri için oldukça kullanışlı. Bu özelliğimizle kullanıcıların kredi derecelerini artırabilmeleri için öneriler sunuyor, onlara özel kredili ürünler listeliyoruz. Böylece tüketiciler, kredi derecelerinin zaman içindeki gelişimini takip edebiliyor. Geleneksel bankacılığın getirdiği yorucu süreçleri ve bilgi akışındaki yavaşlığı ortadan kaldırmak, kullanıcıların işlem sürelerini kısaltmak ve güvenlikten ödün vermemelerini sağlamak gibi amaçlarla kurulan TeklifimGelsin olarak bu çözümümüzle tüketicilerin finansal okuryazarlığına da katkıda bulunuyoruz” diye konuştu.
Kredi işlemlerinde mobil kullanımı artıyor
Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) açıkladığı çeyreklik veriler incelendiğinde, 2022’nin ilk üç çeyreğinde mobil şubeler üzerinden toplam 11,3 milyon adet kredi kullandırıldığı, bu işlemlerdeki toplam kredi hacminin ise 259 milyar TL olduğu görüldü. Geçtiğimiz yılın üç çeyreğinde mobil şubelerden kullandırılan kredi adetlerinde artış yaşandığını dile getiren TeklifimGelsin CEO’su İhsan Cem Zararsız, “Kredi işlemlerinde mobil bankacılık ürünlerinin benimsenmesi her geçen dönemde artıyor. Bu trendi takiben, kullanıcıların doğru finansal ürünlere ve finansal geçmişlerini ortaya koyan Kredi Karnesi’ne saniyeler içinde güvenli bir biçimde ulaşması amacıyla, halihazırda 175 bini aşkın kayıtlı kullanıcının tercih ettiği kişisel finansal pazaryeri çözümlerimizi App Store ve Play Store’da yer alan TeklifimGelsin mobil uygulamamızda sunmaya başladık.” dedi.
“Kullanıcıları doğru finansal araçlarla buluşturuyoruz”
Ocak 2021’de İTÜ Çekirdek bünyesinde kurulan şirketin bugüne dek aralarında Avrupa’nın en büyük B2B hızlandırma programı Startup Wise Guys’ın ve Hedef Holding’in de bulunduğu yatırımcılardan yatırım aldığını ve değerlemesini katlanarak artırdığını belirten TeklifimGelsin CEO’su İhsan Cem Zararsız, “Bugün dijital bankacılık kullanıcılarının ihtiyaçlarına yönelik pek çok araç bulunuyor. Fakat esas problem, bu araçların analizinde ve doğru bilgiye ulaşma sürecinde ortaya çıkıyor” dedi.
175 bini aşkın kayıtlı kullanıcıya sahip olduklarını ve bugüne kadar 2,5 milyonu aşkın ziyaret aldıklarını vurgulayan İhsan Cem Zararsız, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Hem bankaların, hem de tüketicilerin yararına bir model geliştiren TeklifimGelsin olarak kullanıcılarımıza tüm banka ve finansal kuruluşların ürün analizlerini tek bir platformdan yapabilme olanağı sunuyoruz. Finansal geçmişlerini ve finansal kuruluşların kredi kartı, mevduat, taşıt, konut, ihtiyaç kredisi, BIST 30, Amerika borsaları, uzaktan müşteri edinimi ve sigorta gibi hizmetlerini TeklifimGelsin’de bir arada görebilen ve karşılaştırabilen kullanıcılar, finansal okuryazarlıklarını bir adım ileri taşıyarak kendileri için en uygun ürüne başvurma şansı buluyor. Bu anlamda, 2023 itibarıyla kullanıcılarımızı, müşteri deneyimi odağında geliştirdiğimiz mobil uygulamamız aracılığıyla da doğru finansal araçlarla buluşturmayı sürdüreceğiz.”