DOLAR 13,5922-0.05%
EURO 15,3067-0.09%
STERLIN 18,3332-0.09%
ALTIN 793,68-0,91
BIST %
BITCOIN 5056331,47%
Ankara
-7°

PARÇALI BULUTLU

06 46

İMSAK'A KALAN SÜRE

Yeni Zelanda’da Pfizer Aşısı Bağlantılı İlk Ölüm: Nadir Görülen Bir Yan Etki Yaşandı
  • Haberiniz.com.tr
  • Dünya
  • Yeni Zelanda’da Pfizer Aşısı Bağlantılı İlk Ölüm: Nadir Görülen Bir Yan Etki Yaşandı

Yeni Zelanda’da Pfizer Aşısı Bağlantılı İlk Ölüm: Nadir Görülen Bir Yan Etki Yaşandı

ABONE OL
30 Ağustos 2021 14:12
Yeni Zelanda’da Pfizer Aşısı Bağlantılı İlk Ölüm: Nadir Görülen Bir Yan Etki Yaşandı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yeni Zelanda’da Pfizer’in Covid aşısı yapılan bir kişi hayatını kaybetti. Ülkede ilk kez bir kişinin, aşıyla bağlantılı nedenlerden yaşamını yitirdiğine inanılıyor.

Bağımsız Covid-19 Aşı Güvenlik İzleme Kurulu (CV-ISMB), ölen kişinin “muhtemelen”, aşının nadir yan etkilerinden biri olan miyokardit (kalp kası iltihabı) nedeniyle hayatını kaybettiğini açıkladı.

Ancak “aşılamanın ardından sonucu etkileyebilecek” başka tıbbi sorunlar olduğu da belirtildi.

BBC Türkçe’nin aktardığına göre, CV-ISMB’nin açıklamasında, “Olumsuz Reaksiyonları İzleme Merkezi yakın zamanda aşılanmış kişilerin ölümlerine ilişkin başka ihbarlar almış olsa da bunların hiçbiri aşıyla ilgili olarak değerlendirilmemektedir” denildi.

Ayrıca aşının faydalarının, herhangi başka bir riskle kıyaslandığında çok ağır bastığı da hatırlatıldı.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.