DOLAR 13,71940.4%
EURO 15,56840.18%
STERLIN 18,2262-0.32%
ALTIN 786,210,93
BIST 1.910,411,61%
BITCOIN 651150-16,30%
Ankara

PARÇALI BULUTLU

12 58

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Facebook ”çatı şirket” ile yeniden markalaşacak

Facebook ”çatı şirket” ile yeniden markalaşacak

ABONE OL
21 Ekim 2021 16:02
Facebook ”çatı şirket” ile yeniden markalaşacak
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Facebook, şirketin yeni bir adla ve ”çatı şirket” yapılanmasıyla yeniden markalaştırmayı planlıyor

Teknoloji portalı Verge’de yer habere göre, Facebook, önümüzdeki hafta meta veri tabanı oluşturmaya odaklanmasını yansıtmak için şirket adını değiştirme planlarını açıklayacak.

CEO Mark Zuckerberg’in 28 Ekim’de şirketin yıllık Connect konferansında açıklamayı planladığı değişimi daha öne çekilebilir. İsim değişikliği, teknoloji devinin sosyal medyadan ve bunun gerektirdiği tüm rahatsızlıklardan arınarak tanınma amacında olduğunu gösteriyor. Yeniden markalama, mavi Facebook uygulamasını Instagram, WhatsApp, Oculus ve daha fazlası gibi grupları denetleyen bir ana şirketin altındaki birçok üründen biri olarak konumlandıracak. Facebook sözcüsü bu konuda yorum yapmayı reddetti.

Facebook, Zuckerberg’in sonunda akıllı telefonlar kadar yaygın olacağına inandığı AR gözlükleri gibi tüketici donanımları üreten 10.000’den fazla çalışana sahip. Zuckerberg, Temmuz ayında, Verge’ye yaptığı açıklamada birkaç yıl içinde, “bir sosyal medya şirketinden çok etkili bir metaverse şirketine geçişten” söz etmişti.

Teknoloji devlerindeki değişim

Facebook, hedefleri genişledikçe şirket adını değiştiren ilk teknoloji şirketi değil. 2015’te Google bu değişime gitti. Google artık sadece bir arama motoru değil. Şirket, sürücüsüz arabalar ve sağlık teknolojileri üreten şirketlerden oluşan genişleyen bir grup olduğunu göstermek için Alphabet adlı bir holding altında tamamen yeniden örgütlendi.

Bir başka şirket Snapchat. Şirket, 2016’da Snap Inc. olarak yeniden markalaştı, aynı yıl kendisini bir “kamera şirketi” olarak adlandırmaya başladı ve ilk Spectacles kameralı gözlüklerini piyasaya sürdü.

Facebook’taki değişim 

Yeni Facebook şirketinin adı şu anda bir sır ve üst yönetim tarafında bile tam bilinmiyor. Olası bir isim, şirketin son birkaç yıldır geliştirmekte olduğu Facebook-meets-Roblox’un henüz yayınlanmamış VR versiyonunun adı olan Horizon ile ilgili olabilir. Bu uygulamanın adı, Facebook’un Horizon Workrooms adlı işyeri işbirliği için bir sürümünü tanıtmasından kısa bir süre sonra Horizon Worlds olarak değiştirildi.

Zuckerberg’in yorumlarının yanı sıra Facebook, gelecek nesil teknolojiye daha fazla odaklanmak için sürekli olarak zemin hazırlıyor. Geçen yaz, özel bir metaverse ekibi kurdu. Daha yakın zamanlarda, AR ve VR başkanı Andrew Bosworth’un baş teknoloji sorumlusuna terfi ettirileceğini duyurdu. Facebook, sadece birkaç gün önce, Avrupa’daki metaverse üzerinde çalışmak için 10 bin çalışanı daha işe almayı planladığını duyurdu.

Zuckerberg, Verge’ye verdiği demecinde, metaverse için “Büyük bir odak olacak ve bunun sadece internet geliştikçe ortaya çıkacak oluşumların büyük bir parçası olacağını düşünüyorum. Bence bu, şirketimiz için de bir sonraki büyük bölüm olacak, bu alanda gerçekten ikiye katlanacak” demişti.

Facebook son haftalarda metaverse (kurgusal evren) fikrini yoğun bir şekilde teşvik ederken, hala geniş çapta anlaşılan bir kavram değil. Terim, ilk olarak bilimkurgu romancısı Neal Stephenson tarafından insanların distopik, gerçek bir dünyadan kaçtığı sanal bir dünyayı tanımlamak için ortaya atıldı. Şimdi dünyanın en büyük ve en tartışmalı şirketlerinden biri tarafından benimseniyor. Elbette, şirket, bu sanal dünyanın neden dalmaya değer olduğunu açıklamak durumunda kalacak.

Kaynak: AjansBizim

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.