1. Haberler
  2. Reklam
  3. Baskı Balata – Debriyaj

Baskı Balata – Debriyaj

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Baskı balata debriyaj diski ve volan ile birleşip motordan şanzımana giden güç akışını sağlar. Debriyaj pedalına basıldığı zaman yaylar genişler ve debriyaj balatasını diske doğru iterek volanı kavrar. Bu işlemden sonra aracın tekerlerine yeniden güç vererek hareket etmesi sağlanır. Genel olarak 50.000 km’de bir değiştirilmeleri gerekir. Ancak yanlış sürüş alışkanlıklarından dolayı daha erken aşınabilirler. Bu sebeple düzenli olarak kontrol edilmelerinde fayda vardır. Baskı balatanın bitip bitmesini anlamak kolaydır. Bunun için el freni çekilip vites 1’e alınır. Daha sonra araç hareket ettirilmeye çalışılır. Eğer motorun devri bitiyor ve hala stop etmiyorsa o zaman debriyaj bitmiş demektir. Bu durumda en kısa süre içinde yenileri ile değiştirilmeleri gerekir.

Yokuş yukarı giderken debriyaja çok yüklenmek, vites atlamak veya motor freni yapmak için debriyaj kullanmak balatanın zarar görmesine neden olabilir. Balatalar yenileri ile değiştiği zaman sürücü bu durumu genellikle hisseder. Yeni balatalardan sonra araç ilk kalkışta ve vites geçişlerinde daha çabuk kavrayacağı için ciddi bir performans artışı görülebilir.  Birçok sürücü bu parçaların araçlar için ne kadar önemli olduğunu bilmezler ve gerekli önemi göstermezler. Ancak balatalar da yaşanan sorunlar zaman içinde farklı sorunların da ortaya çıkmasını sağlayabilir. Bu sebeple düzenli olarak baskı balata kontrolü yaptırmak en doğru seçenek olacaktır.

Debriyaj

Debriyaj manuel vitesli araçlar için en önemli sistemlerden biridir. Görevi ilk hareket sırasında motorun hareketini tekerleklere aktarmaktır. Aynı zamanda araç hareket halindeyken vites değişimleri için motordan vites kutusuna hareket aktarmakla görevlidir. İlk defa araba kullanan kişiler genellikle gaz ve debriyaj ayarını yapmakta zorlanabilirler. Bu da aracı ilk hareket ettirmeleri sırasında bir sarsıntı olmasına neden olur. Ancak bu durum zamanlar alışılan bir durumdur. Eğer araç hareket halindeyken sürücü sürekli olarak debriyaja basarsa o zaman debriyaj sürekli olarak volan ve baskı arsında dönmeye başlar. Bu sebeple aşırı bir şekilde ısınacağı için yanık kokusu yayılır. Bu asla yapılmaması gereken bir şeydir.

Aracın durması gerektiğinde önce debriyaja sonra frene basılır. Ancak debriyaja hiç basmadan direk frene basılırsa motor tamamen durur. Buradan da anlaşıldığı gibi debriyajın doğru kullanımı araç durduğu zaman dahi motorun çalışmaya devam etmesini sağlar. Debriyaja hiç basmadan vites değiştirmek mümkündür ancak bu çok önerilen bir durum değildir. Bu sebeple her vites değiştirme işleminde mutlaka debriyaj kullanılması önerilmektedir. Debriyaj kullanımının en önemli olduğu yerlerden biri de aracın çalıştırılması aşamasıdır. Araç çalıştırılacağı zaman mutlaka debriyaja basılmalıdır. Bu sayede motor çok daha rahat çalışacak ve ilk hareketi daha rahat alacaktır. Baskı balata ve debriyaj gibi önemli konular hakkında daha çok bilgi almak isteyen kişiler her zaman sanayiden.com adresini ziyaret edebilirler.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

KAI ile Haber Hakkında Sohbet
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.