Akbank müşterilerinin, dijital bankacılık sistemlerindeki sorun nedeniyle 17 saatten fazla süredir işlem yapamadığı belirtildi. Soruna ilişkin olarak açıklamada bulunan Akbank, siber saldırının söz konusu olmadığını ifade etti.
Akbank müşterilerinin, dün sabah saatlerinden bu yana, hemen hiçbir bankacılık işlemini yapamadıkları biliniyor.
Konunun sosyal medyaya yansımasıyla birlikte siber saldırı iddiaları da beraberinde gelirken, bankadan yapılan açıklamada sistemsel arıza olduğu belirtildi. Söz konusu arızadan internet ve mobil bankacılık kanallarının yanı sıra ATM işlemleri de etkilendi.
Bankadan yapılan açıklama şu şekildeydi: “Bugün bankamız sistemlerinde yaşanan yavaşlama ve kesintilerin siber saldırı nedeniyle olduğuna dair kamuoyuna yansıyan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamızda hiçbir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Problemin giderilmesi için ilgili birimlerimiz çalışmaktadır. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz.”
Bankadaki sorunun gece saatlerinde de devam ettiği müşteriler tarafından sosyal medyada da kayda geçirildi. Müşteriler, internet ve mobil bankacılığında aldığı hatanın ekran görüntülerini paylaştı.