Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, seçimin yapıldığı ay içinde 521 milyon lira harcadı. Yıllık 1 milyar 631 milyon TL’lik ödeneğe sahip kurum, bütçesinin yüzde 80’ini 6 ayda tüketmiş oldu.
Muhalefetin, “Kamuoyu algısını iktidar lehine yönettiği” gerekçesiyle eleştirdiği İletişim Başkanlığı, yıllık ödeneğinin büyük bölümünü yalnızca 6 ayda tüketti. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın verilerine göre, Başkanlık bu yıl için ayrılan toplam ödeneğinin yüzde 80’ini yılın yarısında bitirdi. En yüksek harcamaya Cumhurbaşkanı Seçimi ve 28. Dönem Milletvekili Seçimi’nin gerçekleştirildiği mayısta imza atıldı.
BirGün gazetesinden Mustafa Bildircin’in haberine göre, yılın ilk ayında 44 milyon 331 bin TL harcayan İletişim Başkanlığı, şubat itibarıyla ödemelerini katlayarak artırdı. Başkanlığın ilk 6 ayında gerçekleştirdiği harcama, toplam 1 milyar 631 milyon 576 bin TL’lik başlangıç ödeneğinin yüzde 80’ini oluşturdu. Başkanlık, mayısta ise 521 milyon 439 bin TL’lik harcama ile bir rekora imza attı.
Tırmanan bütçe
Başkanlığın 2019 itibarıyla yıllık bütçesinde yaşanan değişim ise kayıtlara şöyle yansıdı:
2019: 344,5 milyon TL
2020: 368,1 milyon TL
2021: 422,7 milyon TL
2022: 746,08 milyon TL
2023: 1,6 milyar TL